21 maj 2012

soft anathomy by rebecca ladds 

Jag älskar verkligen tatueringar, och har varit fascinerad av kroppskonst länge...jag har testat lite olika piercingar under mina ungdoms dagar (och har fortfarande en septum-piercing jag inte förmår mig att ta ut ännu), men...piercingfascinationen kom och gick..tatueringar däremot är för evigt. för det är de ju, förevigt inristade på vår kropp! Jag tänker att vi föds med våra kroppar som en stor och blank canvas, för oss att pryda oss med minnen och konst precis som vi vill! Underbart tycker jag. Ännu har jag 7 tatueringar, men de större projekten finns arkiverade i en speciell mapp i bakhuvudet...

enda sedan jag såg denna fina teckning, Soft Anatomy, ritad av Rebecca Ladds, har jag vetat att den ska sitta fast på min kropp en vacker dag! Är den inte underbart vacker?



/ I really love tattoos and have been fascinated with body art for a long time..I tried some different piercings during high school (and still have a septum piercing I can't get rid of), but....piercings came & went..tattoos are forever...they really are! It's like we are born all plain like a canvas, to fill with our own art and memories...beautiful! I have 7 pieces right now, but many more to come..


Ever since I saw this drawing by Rebecca Ladds, I've known it's going to be on my body sooner or later..isn't it beautiful?/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar