18 maj 2012

Vissa dagar, när man har något ultrasuperjätteroligt/viktigt att göra, så är alla ens bästa/roligaste (t.o.m de tråkiga!) vännerna upptagna...Ikväll vill jag bara ta det lugnt (efter 2 dagars fest) och se The Hunger Games på bio...men ingen kan! ja, antingen går jag själv, eller så får jag hoppas på att den fortfarande går nästa vecka.
Istället tar jag på mig något fint, och ett par glasögon (för mina ögon gör ontontont!) och promenerar bort till posten för att hämta ut något. Jag vet aldrig vad det är, för jag beställer så himlans många saker hela tiden! Oftast delar till smycken som jag designar och sedan säljer i min webshop!
Här är något annat jag vill beställa snart, One line a day - en 5-årig dagbok där varje sida är uppdelad i 5 år, så nästa år kan jag alltså se vad jag gjorde exakt samma dag året innan...Toppen! Man har ju testat både handskrivna dagböcker (det funkade från och till), datorskrivna dagböcker, och ja, bloggen är väl en slags digital dagbok det också, om än inte alltid lika privat. Men detta måste testas! Det hade vart underbart att kunna jämföra mellan alla åren som gått...Och perfekt att man bara ska skriva några få rader, för mig som får skrivkramp så himla snabbt!


/Somedays you have something reallysuperawesomefun to do! And then everyone are busy...like tonight I just wanted to relax (after 2 nights of partying) and go to the movies to see The Hunger Games...Perhaps I'll wait until next week, and hope that it's still showing by then..
In stead I will put on something nice and go pick up a package for me, at the post office...I never know what package is coming, since I'm ordering several a week! Usually supplies for my jewelry makings...


Here's another thing I'd love to order soon - One line a day, a 5 year diary where every day is split into 5 pieces, so that next year I could read what I did the exact same day the year before...great! I've tried hand written diaries, digital ones, and the blog is kind of a diary it self but...it never really worked.. I hope this one will motivate me enough, since you only have to write a few lines a day!/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar