29 augusti 2012


source:pinterest

Inte mycket bloggande idag...Inte mycket gjort överhuvudtaget faktiskt!
Jag har mest legat på soffan, fast sprungit ett och annat ärende också..
Lagt in bär i socker & rom som blir klara och goda till jul till exempel! Och lagat min godaste quornfärssås nånsin! efter mammas recept såklart..
Och så har jag dansat samba ikväll! på samma ställe där jag tränar capoeira, och fy tusan vad roligt det är med brasilianska danser! Kändes som om jag var på karneval i Rio..Imorgon blir det capoeira och Baile funk..

1 kommentar:

  1. Ja nu har jag bläddrat igenom min Bibel här! I stycket Romarebrevet 14:13 och framåt berörs det lite. Man hade då olika uppfattningar och då skriver Paulus att det är bäst att låta bli att äta kött om det upprör många, fast egentligen går det liksom bra.

    I Markus säger Jesus själv att "inget av det som kommer in i människan utifrån kan göra henne oren" - detta var antagligen väldigt konstigt för alla att höra eftersom Gamla Testamentet som du säger har många regler om vad man får och inte får äta. Jag tror grejen var att när Jesus dog behövdes inte några regler längre - de var ju till för att människan skulle kunna närma sig Gud men iom Jesus död öppnades ju vägen mellan oss och Gud för alltid, syndiga och dana!

    Men den vers jag tänker på direkt som är mest konkret är väl Apostlagärningarna 10:10-16.

    Hur som helst finns det verkligen inte något som talar emot att man ska vara vegetarian. Och om Jesus hade vandrat omkring här hade han antagligen sagt att vi ska äta mindre kött med tanke energiförbrukningen. Men det är ju vad jag tror :)

    SvaraRadera