16 maj 2012







Kvällens capoeirapass inleddes med 100 situps och 50 armhävningar.
För någon som inte har ett uns armmuskler, alltså jag, är det väldigt, väldigt omöjligt.
Men denna videon är sjukt inspirerande till att fortsätta kampen om att få armmuskler och en jävligt tonad kropp! Jag känner alltid att det inte ger så mycket när jag väl kommer iväg på ett Yogapass, men skulle jag gå 5 dagar i veckan i 5 år skulle det nog ge ganska bra resultat!



/Tonights capoeira practise started out with 100 sit ups & 50 pull ups.

For someone who doesn't have one teeny tiny muscle in her arms, me that is, that's really, really impossible to do.
But this video is insanely inspiring and makes me want to keep on fighting for those arm muscles and damn toned body! Everytime I go to a yoga pass I feel like it doesn't give me much, but if I'd go like 5 days a week for 5 years, I'm pretty sure the results would be great!/

1 kommentar:

  1. Jag har känt på mig att jag skulle trivas där! Hoppas jag kommer dit någon gång :) Tack för tipset!

    Och visst är den där videon fantastisk?! Den fick mig att ta ner appen 100 pushups! Så nu kan faktiskt jag med klara 50 armhävningar (med några pauser) PÅ TÅ!! Haha!

    (förresten, fixa så man kan kommentera lite lättare på din blogg, utan att ha typ ett googlekonto! Tips! :))

    SvaraRadera