26 oktober 2012

Drömde en sjuk dröm inatt om att SD och andra rasistpartier tagit över Sverige över en natt och därför påbörjat sin utrensning av alla som inte var "etniska svenskar" (typ andra världskriget del.2)..
Fick gömma mig hemma hos några vänner, där vi funderade ut bästa möjliga gömställe, som tillslut fick bli handduksskåpet i deras badrum (om jag inte minns fel). Det känns ju som att den drömmen är helt sjukt långt bort från verkligheten, men det må vara min verklighet endast. För många andra världen över är det ju faktiskt så att man måste leva som gömd, för att få behålla sitt liv. Vad är det för slags liv egentligen, att leva med den ständiga rädslan att bli hittad?

I vilket fall, efter att jag vaknat så var planen för dagen att ta tag i den där tentan jag helst vill förtränga, och sedan belöna mig med en god måltid ikväll (vietnamesiska pannkakor!)...Mja, det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig..
För 3 hade bestämt sig för att stänga av mitt internet (okej, jag behövde väl inte internet just till denna hemtenta, men jag behöver det för mitt eget välmående)...Det handlade inte om någon obetald räkning eller nåt sånt, utan helt enkelt att jag använt upp månadens surfhastighet (ojdå, råkade ladda ner 10 avsnitt av new girl + 2 filmer bara igårkväll hehe)..Innan har hastigheten bara sänkts och jag har kunnat surfa på en lägre hatsighet månaden ut. Men nej, nej, vad jag fick reda på när jag både ringde och besökte 3-butiken var att eftersom min bindningstid gått ut så gäller inte det längre och jag får helt enkelt vara utan internet eller betala mer för att kunna surfa igen till nästa månad. Ehm, okej? Detta stod inte på pappret jag skrev på för 2 år sedan? Jag vill ju självklart inte binda upp mig på 18 månader igen nu när jag äntligen blivit fri från dem. nej nej nej....jävla 3.
Jag blev sur, och gick och shoppade istället. Vad det blev får ni se sedan.


Nu har jag iallafall varit duktig och lyckats skriva klart nästan hela tentan också. Sådär blir det ibland när man bara tar tag i saker!

Ha en fin fedagskväll!



/dreamt a weird dream about hiding for nazi's tonight. it's awful how some people have to spend big parts of their life hiding.

Was supposed to stay at home and write an essay today but went downtown to complain to my internet-company and then do some comfort shopping, I'll show you what I got later on./



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar